Kobieta ze zdrowymi włosami
in

Jeśli chcesz mieć zdrowe włosy, jedz zdrowo!

Każda kobieta i niejeden mężczyzna chce mieć piękną grzywę długich włosów. Dlatego popularne są wszelkiej maści odżywki, a salony fryzjerskie pełne są sztuczek na przedłużanie, czy ubarwianie włosów. Ale jeśli masz problemy z włosami, może powinnaś przyjrzeć się swojej diecie?

Czego unikać, by mieć zdrowe włosy?

Suplement diety rozpuszczający się w wodzie
Zbyt dużo witaminy A w diecie może pogorszyć kondycję włosów

Przede wszystkim, wystrzegaj się słodkich potraw i potraw bogatych w węglowodany. Ciasteczka, słodycze i makarony szkodzą nie tylko twojej talii, ale zwiększają poziom cukru we krwi i poziomy androgenu. A te zmiany hormonalne sprawiają, że kurczą się cebulki włosowe, co prowadzi do wypadania włosów. Jeśli więc zależy Ci na zdrowych włosach, to zdecydowanie warto rozważyć przejście na dietę.

Inną potrawą, której warto unikać, są ryby bogate w rtęć – zwłaszcza tuńczyk. Rtęć zakłóca rozwój protein i przeszkadza cynkowi w rozwoju włosów — a co za tym idzie, utrudnia to ich wzrost. Ogranicz tuńczyka, okonie i węgorze, a jeśli jadasz egzotycznie — rekiny i marliny.

Witamina A — uważaj na nią!

Nadmiar witaminy A także może zaszkodzić twoim włosom. Oczywiście, jeśli kochasz marchewkę, nie musisz się martwić. Musiałabyś zjeść wagon marchwi, by dojść do przesytu witaminy A — ale jeśli przyjmujesz suplementy, możesz rzucić okiem na swoje włosy. Nadmiar witaminy A może zaszkodzić twoim cebulkom włosowym i sprawić że zaczną wypadać. Zamiast przyjmować suplementy, zdecydowanie bardziej opłaca się przestawić na posiłki bogate w witaminy naturalnego pochodzenia.

Co warto przyjmować?

Zdrowa sałatka
Dieta ma duży wpływ na kondycję naszych włosów

Włosy potrzebują cynku — to właśnie niedobór cynku prowadzi do łysienia. Cynk zawierają rośliny strączkowe — fasola, bób, groch. Możesz go też znaleźć w owocach morza, jak ryby, czy ostrygi. Cynk zawierają też produkty pełnoziarniste, migdały, orzechy, soja i pieczywo razowe. Kanapka z żółtym serem powinna zawierać sporo cynku.

Innymi ważnymi mikroelementami są żelazo i miedź. Ze szkoły pamiętamy, że czerwone mięso zawiera żelazo, ale nie jest ono ogólnie dobre. Polegaj taż na niehemonowym, nieco trudniej przyswajalnym żelazie w zielonych warzywach. Wbrew propagandzie, szpinak nie zawiera masy żelaza, ale dobrze przygotowany może być bardzo zdrowy. Suszone owoce i orzechy są lepszym źródłem żelaza. Orzechy zawierają też miedź.

Wypadanie włosów może być też spowodowane nadmiarem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dlatego warto włączyć do swojej diety rośliny jak sałata, kapusta, kalafior — no i bardzo dobre źródło kwasów omega — ryby i tran. A zrezygnować z tłustych dań typu fast food, białego pieczywa i przede wszystkim cukru.

Stres i sport

Kobieta, która się stresuje
Stres negatywnie wpływa na nasze włosy

Innym ważnym czynnikiem jest stres. Stres sprawia, że włosy wypadają, w stresie sięgamy też po alkohol i tytoń, albo po szkodzącą włosom kawę, herbatę i ostre przyprawy. Dlatego warto zająć się też zdrowiem psychicznym, nie tylko dietą.

Witamina D normalnie jest wytwarzana pod wpływem słońca — zatem możesz wychodzić częściej, wyjść na krótki spacer podczas przerw w pracy, czy podczas weekendu wybrać się do lasu na rodzinny spacer. Lepiej jest ćwiczyć na łonie natury niż w siłowni.

Nie tylko produkty takie jak szampony czy odżywki zapewnią Ci zdrowe włosy; potrzebna do tego jest też zdrowa dieta i życie bez stresów. Staraj się ograniczyć stres, rzuć palenie, i zadbaj o dietę. Włosy do pięknego wyglądu potrzebują witamin D i E, cynku i żelaza, spożywaj więc więcej warzyw. To z pewnością poprawi stan Twoich włosów!

A Wy jak dbacie o swoje włosy? A może całkowicie o tym zapominacie, używając jedynie szamponu i odżywki? Zapraszamy do komentowania!

 

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Loading…

0

Comments

0 comments

Widok w oknie samochodu

Podróż z dzieckiem — jak zaplanować?

buty damskie gwarancja stylu

Buty damskie – trendy wiosna/lato 2019